Om oss

Vi på Rehabakademin och Arbetsmiljöakademin arbetar för att främja hälsa och livskvalitet.
Här kan du läsa mer om vilka vi är, vår vision och vad deltagarna tycker om oss.

image

Vi som arbetar här

På Rehabakademin och Arbetsmiljöakademin arbetar specialistläkare, psykologer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och administrativ personal. Vi är medlemmar i Almega, Vårdföretagarna och verkar enligt gällande kollektivavtal.

Medarbetare

Vill du också jobba här?

Intresserad av att arbeta i team med oss? Håll utkik efter lediga jobb eller skicka en intresseanmälan.

Lediga jobb

Vår vision och vårt kundlöfte

Vår vision är att skapa livskraft för människor och organisationer. Det gör vi genom att i Rehabakademin och Arbetsmiljöakademin utveckla och leverera tjänster som skapar hälsa och livskvalitet. Vi är experter på teambaserad medicinskt och arbetslivsinriktad rehabilitering samt förebyggande och hälsobefrämjande arbetsmiljöarbete. Hos oss ska alla bli personligt och professionellt bemötta. Genom att bidra med kunskap, verktyg och engagemang vill vi ge goda förutsättningar för hälsa hos individer och organisationer.

image

Rehabakademins mål

  • Rehabakademin ska utveckla och leverera specialiserad rehabilitering, utifrån tillgänglig evidens.
  • Patienterna ska vara nöjda med bemötande och resultat i enlighet med kundlöftet. Patienternas självskattade livskvalitet ska öka efter vår insats.
  • Remittenter och uppdragsgivare ska vara nöjda med leveransen av rehabilitering och uppföljningspaket.
  • Vi utvecklar rehabiliteringen genom att bedriva kvalitetsarbete och forskning.
image

Arbetsmiljöakademins mål

  • Arbetsmiljöakademin ska utveckla och leverera arbetsmiljöutbildningar, konsultinsatser och arbetsförmågebedömningar av hög kvalitet.
  • Kunderna ska vara nöjda med leveransen i enlighet med kundlöftet.

Ägare och styrelse

Rehabakademin drivs i ett privatägt aktiebolag, Rehabakademin AB (org nr: 559001-1382). Arbetsmiljöakademin AB (org nr: 559074-3760) är ett dotterbolag till Rehabakademin AB. 

Vd och verksamhetschef: Susanne Alm Sönnergren.

Medicinskt ledningsansvarig: Carl Molander.

Styrelse: Carl Molander (ordförande), Susanne Alm Sönnergren, Annika Fryxell Westerberg, Rafaela Voss, Anders Warenmark (styrelsesuppleant).

Ägare: Carl Molander, Anders Warenmark, Helena Wernegren, Susanne Alm Sönnergren.

Bolag grundade i engagemang

Rehabakademin är ett medarbetarägt bolag som etablerades 2015 för att på uppdrag av Region Stockholm erbjuda specialiserad och teambaserad rehabilitering. Sedan dess har vi växt men värdegrunden finns med sedan starten. Engagemang och personligt bemötande är extra viktigt för oss i vårt arbete med behandling för patienter med utmattningssyndrom och långvarig smärta.

För att stärka vårt förebyggande arbete startades Arbetsmiljöakademin som ett dotterbolag till Rehabakademin år 2017. Med lanseringen av AMA Företagshälsa 2024, som en del av Arbetsmiljöakademin, har vi utökat våra tjänster för att stödja en hållbar arbetsmiljö, riktade särskilt mot små och medelstora företag och organisationer i Solna, Sundbyberg och andra delar av Stockholmsregionen. Vår vision är att öka livskraften hos både individer och organisationer.

Kvalitet & miljö

Vi är certifierade enligt ISO i miljöledning, och vi har en ständig strävan att förbättra våra arbetssätt, processer och leveranser. Vi har en uttalad verksamhetspolicy som innefattar kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du kan läsa den här: Verksamhetspolicy.

Vi följer upp nöjdhet och synpunkter genom nöjdhetsenkäter.

Personuppgiftshantering

Vi värnar om din integritet och hanterar dina personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Dataskyddsombud hos oss är Carl Molander och Annika Fryxell Westerberg, som nås på telefonnummer 08-587 146 00.

Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter här: Personuppgifter. Mer finns att läsa i vår Personuppgiftspolicy.